Οι προσπάθειες των μεγάλων εταιρειών καλλυντικών της Δύσης να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κινεζική αγορά απειλεί να αντιστρέψει την τεράστια πρόοδο ετών στην κατάργηση των δοκιμών σε ζώα, καταγγέλλουν ακτιβιστές.
Σύμφωνα με τη βρετανική Independent, πολλοί καταναλωτές θεωρούν πως η μάχη κατά των δοκιμών σε ζώα για τα προϊόντα ομορφιάς έχει νικηθεί, ωστόσο στη διάρκεια του τελευταίου έτους οι πολυεθνικές έχουν αρχίσει να επαναφέρουν την πρακτική αυτή λόγω των δραστηριοτήτων τους στην Κίνα, όπου τα πειράματα σε ζώα είναι υποχρεωτικά.
Η γαλλική εταιρεία L'Occitane, προϊόντα της οποίας πωλούνται σε όλο τον κόσμο, υποχρεώθηκε να αφαιρέσει το γνωστό σήμα με το λαγουδάκι «Leaping Bunny», το οποίο δείχνει ότι το προϊόν είναι πραγματικά «cruelty-free». Και στις επίσης γαλλικές εταιρείες Yves Rocher και Caudalie, καθώς και την αμερικανική Mary Kay απαγορεύτηκε να χρησιμοποιούν το logo αυτό. Οι εταιρείες απαντούν πως θέλουν να προϊόντα τους να μπορούν να τα απολαμβάνουν οι 700.000.000 γυναίκες της Κίνας, όπου οι πωλήσεις των καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 18% το περασμένο έτος.
Οι ακτιβιστές κατηγορούν τις εταιρείες ότι βάζουν τα κέρδη πάνω από την ηθική. Η οργάνωση Humane Society International καταδικάζει τις πρακτικές αυτές και διοργανώνει μια εκστρατεία, στην οποία συμμετέχει και ο κωμικός Ricky Gervais, ο οποίος ζητά από τους καταναλωτές να υπογράψουν την αίτηση που ζητά να τερματιστεί η «σκληρότητα των εταιρειών καλλυντικών».
Η Βρετανία κατάργησε τις δοκιμές σε ζώα για την παρασκευή καλλυντικών σκευασμάτων το 1998. Η κατάργηση της πρακτικής αυτής αναμένεται να εφαρμοστεί και στην ΕΕ τον επόμενο χρόνο.
Η Κίνα, αντιθέτως, επιμένει στις δοκιμές, υποστηρίζοντας πως είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουν ότι η μάσκαρα, το ρουζ, το μέικ απ και άλλα σκευάσματα ειναι ασφαλή για τους ανθρώπους.
Οι L'Occitane, Yves Rocher και Mary Kay αρνήθηκαν να σχολιάσουν την πολιτική τους η την αφαίρεση από τα προϊόντα τους του logo «Leaping Bunny», που επιβλέπετε από τον Συνασπισμό για την Ενημέρωση των Καταναλωτών για τα Καλλυντικά. Η ιδρυτής της Caudalie, Ματίλντ Τόμας, η οποία απάντησε στην ερώτηση της Independent, επισήμανε: «Πλέον πουλάμε τα προϊόντα μας στην Κίνα και η κινεζική κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να πραγματοποιούμε δοκιμές σε ζώα. Ελπίζουμε ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει σύντομα χάρη στην εξωτερική πίεση».
Σύμφωνα με τη βρετανική Independent, πολλοί καταναλωτές θεωρούν πως η μάχη κατά των δοκιμών σε ζώα για τα προϊόντα ομορφιάς έχει νικηθεί, ωστόσο στη διάρκεια του τελευταίου έτους οι πολυεθνικές έχουν αρχίσει να επαναφέρουν την πρακτική αυτή λόγω των δραστηριοτήτων τους στην Κίνα, όπου τα πειράματα σε ζώα είναι υποχρεωτικά.
Η γαλλική εταιρεία L'Occitane, προϊόντα της οποίας πωλούνται σε όλο τον κόσμο, υποχρεώθηκε να αφαιρέσει το γνωστό σήμα με το λαγουδάκι «Leaping Bunny», το οποίο δείχνει ότι το προϊόν είναι πραγματικά «cruelty-free». Και στις επίσης γαλλικές εταιρείες Yves Rocher και Caudalie, καθώς και την αμερικανική Mary Kay απαγορεύτηκε να χρησιμοποιούν το logo αυτό. Οι εταιρείες απαντούν πως θέλουν να προϊόντα τους να μπορούν να τα απολαμβάνουν οι 700.000.000 γυναίκες της Κίνας, όπου οι πωλήσεις των καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 18% το περασμένο έτος.
Οι ακτιβιστές κατηγορούν τις εταιρείες ότι βάζουν τα κέρδη πάνω από την ηθική. Η οργάνωση Humane Society International καταδικάζει τις πρακτικές αυτές και διοργανώνει μια εκστρατεία, στην οποία συμμετέχει και ο κωμικός Ricky Gervais, ο οποίος ζητά από τους καταναλωτές να υπογράψουν την αίτηση που ζητά να τερματιστεί η «σκληρότητα των εταιρειών καλλυντικών».
Η Βρετανία κατάργησε τις δοκιμές σε ζώα για την παρασκευή καλλυντικών σκευασμάτων το 1998. Η κατάργηση της πρακτικής αυτής αναμένεται να εφαρμοστεί και στην ΕΕ τον επόμενο χρόνο.
Η Κίνα, αντιθέτως, επιμένει στις δοκιμές, υποστηρίζοντας πως είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουν ότι η μάσκαρα, το ρουζ, το μέικ απ και άλλα σκευάσματα ειναι ασφαλή για τους ανθρώπους.
Οι L'Occitane, Yves Rocher και Mary Kay αρνήθηκαν να σχολιάσουν την πολιτική τους η την αφαίρεση από τα προϊόντα τους του logo «Leaping Bunny», που επιβλέπετε από τον Συνασπισμό για την Ενημέρωση των Καταναλωτών για τα Καλλυντικά. Η ιδρυτής της Caudalie, Ματίλντ Τόμας, η οποία απάντησε στην ερώτηση της Independent, επισήμανε: «Πλέον πουλάμε τα προϊόντα μας στην Κίνα και η κινεζική κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να πραγματοποιούμε δοκιμές σε ζώα. Ελπίζουμε ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει σύντομα χάρη στην εξωτερική πίεση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου